Jak już wspominałem, albo i nie, raz na jakiś czas będę wrzucał na mojego bloga jakieś „tutoriale” z zakresu grafiki. Jako laik wiele przekazać nie mogę, ale z całą pewnością łatwiej będzie mi dotrzeć do innych początkujących, skoro pamiętam, czy raczej wiem ile na początku się tych umiejętności posiada. Dlaczego tutoriale? Jako, że sam dopiero co zaczynałem muszę z przykrością stwierdzić, że darmowych poradników dla całkiem początkujących jest stosunkowo niewiele. Poradnik może nie być przejrzysty, a scenę pewnie można wykonać łatwiej i szybciej. Do tej sceny dochodziłem sam korzystając z umiejętności, które nabyłem wcześniej albo metodą prób i błędów, albo przy okazji wykonywanie innych tutoriali. Być może elementy moich poradników będą się pokrywać z innymi, istniejącymi już poradnikami. Jeżeli faktycznie będę z czegoś korzystał, z pewnością poinformuję o tym autora i zamieszczę stosowną adnotację, a jeżeli takowej nie będzie, znaczy to, że ja, oraz autor podobnego „tutka” doszliśmy do podobnych technik i jest to jedynie zbieg okoliczności (który potwierdza słuszność naszych metod)
- Modelowanie butelki
- Modelowanie kapsla
- budowa otoczenia, kompozycja oraz światło (wszystkie 3 się dość mocno przecinają
- Materiały (wykonanie i szukanie tekstur, tworzenie materiałów)
- Ustawienia i rendering
Dziś część pierwsza – polecam cierpliwie poczekać wszystkim zainteresowanym 😉
Zostaw komentarz